Politiesirenes klinken twee minuten lang voor betere cao in Den Bosch (27-03-2015)
112-Vandaag · 27-03-2015 12:09
Over deze video
Politieagenten lieten vanochtend om 11.58 uur twee minuten lang de sirenes van hun auto’s en motoren loeien, omdat ze de cao-voorstellen van het kabinet te schraperig vinden. De agenten zeggen dat ze te weinig waardering krijgen van het kabinet en hopen dat dat onder de opvolger van minister Opstelten verandert.
Het protest wordt elke vrijdag herhaald en met een minuut verlengd, zolang het kabinet de bonden niet tegemoetkomt. Ook bereiden de bonden acties voor die minder publieksvriendelijk zullen zijn, zegt ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.
Lawaai
De politie in Den Bosch stond met zo'n ongeveer 30 voertuigen lawaai te maken voor het Provinciehuis. Mensen uit de wijk kwamen even kijken wat er aan de hand was, vanwege de vele sirenes. Volgens de politie was het een geslaagde actie.
Meldingen
Tijdens de CAO actie blijven de voertuigen gewoon beschikbaar voor 112 meldingen.
