Politie in de buurt | afl. 7 Wilco Berenschot - Agent bijt hond
Politie Nederland · 07-05-2018 13:20
Over deze video
'Mag ik hier mijn boterham opeten?'
Ken je het programma 'Man bijt hond' nog? Een verslaggever belde rond etenstijd aan bij een willekeurig huis en vroeg de bewoners wat er in hun leven speelde. Wijkagent Wilco Berenschot doet eigenlijk hetzelfde. Wanneer het tijd voor zijn lunchpauze is, duikt hij met zijn broodtrommel op bij toevallig gekozen woningen in zijn Rotterdamse wijk Nieuwe-Westen. Zijn vraag: ‘Mag ik hier mijn boterham opeten?’ Aan de eettafel hoort hij vervolgens rechtstreeks van de bewoners wat er in de buurt gebeurt en hoe mensen zich in de wijk voelen.
In deze serie ‘Politie in de buurt’ laten we politieagenten zien die in contact staan met inwoners van hun wijk. Zichtbaar, bereikbaar en aanwezig zijn; dat is waar we naar streven. Om dit kracht bij te zetten, ontstaan binnen de teams allerlei initiatieven om nog dichter bij de inwoners te staan.
